"lavastus kõigile neile, kellele on kunagi öeldud, et nad ei oska joonistada"


“Kunst ei ole kunsti teha, kunst on kunstis kunsti näha”

Viimsi Gümnaasiumi ja Collegium Eruditionise näitetrupp EKSPERIMENT 

Geidi Lagle, Emma Lotta Lõhmus, Aasa Ruukel, Liisa Veski, Robin Kivirand,
Gretel Abner, Emily Uibo, Grete Tuur, Sirli-Marit Sikka, Birgit Kask, Eva-Riin Järve,
Georg Abner, Iko Marten Kiisler, Hella Õitspuu, Vanessa Victoria Viitas 


Lavastus on trupi ja lavastaja ühistöö

Lavastaja Külli Täht 


Lavastus on saanud inspiratsiooni Hersoni kunstnikest, Anne Teresa de Keers- maekerist/Jüri Naelast, Eero Epneri “Kunstikooli” loengutest, Jan Teeveti, Emily Bruusi ja Tanel Saare töötubadest, kümnetest kunstinäitustest 2020-2022, kõikidelt kunstiõpetajatelt ja kunsti õpetanud inimestelt oma elus.


Lavastuses visuaalset ja sõnalist tähelepanu saanud kunstiteosed:

Andrew Wyeth, „Christina maailm“ 1948
Edgar Degas “Võidusõiduhobused maastikul” 1894
Lascaux`koopamaalid
ratsamonumendid Eestis ja mujal maailmas
Vassili Kandinsky “Kompositsioon nr 7” 1913
Jackson Pollock “Lavendeludu: nr. 1” 1950
Rene Magritte “Armastajad 2” 1928
Leonardo Da Vinci “Mona Lisa” 1503
Jacques-Louis David “Marat`surm” 1793
Michelangelo “Aadama loomine” 1508-1518
Gustav Klimt “Suudlus” 1907
Peter Paul Rubens “Parise otsus” 1630
Playboy 2019 suvi
Willendorfi Venus 25 000 eKr
tundmatu autor “Kaks tüdrukut, kuhi pintsakuid ja pükse” 2022


Esietendus 20. aprillil Aruküla Kultuurikeskuses



Fotod: Emily Bruus &  Alexander Mathias Männi
Kava ja treiler: Emily Bruus


a performance for everybody, who has ever been told they cannot draw

The performance has been inspired by Jüri Nael’s choreography, the Herson painters, Eero Epner’s “Kunstikool” lectures, Emily Bruus’, Tanel Saar’s and Jan Teevet’s workshops, tens of art exhibitions from 2020-2022, all art teachers and people, who have taught art in our lives.


Final monologue:

In sixth grade I took part in an art contest. The theme was “the world in 100 years.” I decided
to depict futuristic flying cars in my painting. My classmate Karl was lazy. He didn’t bother
putting effort in and painted the whole canvas black.
Karl’s work was sent to the national art competition and it won the special award for the
most creative work.
Picasso liked how children drew. He saw art in it. Others did not.
But...what if art doesn’t speak to us?
You are not a stupid or bad person because of that.

Maybe we should admire the art inside of us, rather than us in art.